ROEMENIE REIS 2019 (groep PASAR/GOVAKA) deel 4

21 september 2019 - București, Roemenië

• 18/9 Verplaatsing naar Navodari. Onderweg ruïne van een vesting in Cetatea met uitzicht over de Donau delta. Na aankomst lekker gezwommen in de Zwarte Zee. Redelijk warm maar stinkt een beetje. Ook op de cpg hangt een geurtje.

IMG_3486IMG_0854IMG_3490

• 19/9 Vrije dag aan de Zwarte Zee. Wassen, ijskast ontdooien, opruimen en beddengoed vervangen. s' Nacht veel regen. s' Morgens droog.
  • 20/9 Verplaatsing naar camping La Casa Alba in Boekarest. Staan 1 uur in de file op de Centura Bucaresti! Op de veel te kleine camping staan nu 3 kampeerclubs als sardientjes opeen: belgen, nederlanders en duitsers. Nog geen ruzie.
  • 21/9 Met de bus naar Boekarest. Rondrit door de stad. Indrukwekkende gebouwen. Parijse boulevards. Mooie stad.

IMG_3493IMG_3494IMG_3501IMG_3502IMG_3504

• Bezoek met gids aan het voormalige paleis van Ceausescu, nu parlement. Megalomaan en niet bijzonder mooi. Het 2de grootste gebouw ter wereld na het Pentagon (zeggen ze).

IMG_3524IMG_3521IMG_3514IMG_3527

• Na de lunch (in het oudste bebouw van Boekarest) 2,5h vrije tijd in het toeristische deel van de stad. Echter, we zijn de eeuwige terrasjes meer dan beu en nemen een taxi terug naar de cpg. Hebben we daar eventjes spijt van gehad! Opgelegd zijn we! 200€ betaald om 14km te rijden. We zijn eigenlijk toch 2 naïeve steenezels, zulle.

Dikke knuffel en tot binnenkort,

E & H