ROEMENIE REIS 2019 (groep PASAR/GOVAKA) deel 5 en einde

26 september 2019 - Arad, Roemenië

• 22/9 Verplaatsing naar camping "Oude Wilg" (belgische exploitante) in Carta. Mooie rit. Leuke camping met winkeltje in de buurt. We zijn nu terug in Transsylvanië.
  • 23/9 Met de bus naar Sibiu. Kopen euros (16€ kosten). Koffie bij Starbucks!!!. Dan naar het "Glazen Ikonen" museum en lunch bij "Agro Turismo" (dwz bij burgers thuis als  bijverdienste). Lekker en gezellig.

IMG_0884IMG_0880IMG_0868

• Namiddag naar oude Saksische kerk met "Spek toren"

IMG_3542IMG_3539IMG_3541IMG_3543

• 24/9  Verplaatsing naar Aurel Vlaicu. Onderweg bezoek aan vesting "Alba Ijulia".
  • 25/9 Voormiddag: tocht met paardenkarren. Riskeren ons leven op een lange roestige en zwiepende hangbrug naar een dorpje aan de overkant van het water. Brood uit dorpswinkeltje. Namiddag verplaatsing naar Minis (Arad).

IMG_0901IMG_0897IMG_0898IMG_0903IMG_0905

• 26/9 Met bus naar Arad. Indrukwekkende orthodoxe kathedraal. Hoofdstraat afgelopen in de regen. Leuk is anders. Koffie gaan drinken, dan winkelen in de Carrefour tot al onze lei's (munteenheid) op zijn. Vanavond afscheidsdiner. Morgen weer naar huis. 't Is gedaan.

Dikke knuffel en tot binnenkort. We verwachten ten laatste op 2 oktober terug te zijn.

Etienne en Hedwige

1. Dora:
    26 september 2019
    Boeiend !!!kom veilig thuis !veel liefs 🌺🌺🌺
  2. Mie:
    26 september 2019
    een hele mooie tocht, dankjewel Etienne en Hedwige dat we mochten meereizen 👍 Tot gauw in ons regenachtig Waasland 😘